Lubię poznawać ludzi, co pozwoliło mi zbudować całkiem fajny sposób na rozwijanie siebie, własnej firmy i firm moich klientów. Czy kolejność którą przytoczyłem jest właściwa ?

Według wszystkich wytycznych pojawiających się na rynku, jak najbardziej. Bo jeśli mam być sprawnym ratownikiem i uruchamiać mechanizmy powodujące zwiększenie sprzedaży to muszę najpierw posiadać te narzędzia dzięki którym moja pomoc bedzie możliwa.

Czytam róże ciekawe poradniki i czytam właśnie w jednym że by zdobyć klienta to trzeba zapracować sobie na jego zaufanie. Mam wątpliwość czy można tak interpretować relacje z ludźmi, bo jaką relację możesz mieć z nowo poznaną firmą?

Czy da się zaprzyjaźniać z biurem lub porozmawiać z drukarką?

Chyba to rozminięcie się z rzeczywistością która może prowadzić do rozwinięcia współpracy biznesowej, która nigdy nie bedzie miała miejsca jeśli z jakiegoś powodu zapomnimy że w firmach pracują ludzie i to oni podejmują decyzje, a nie stolik, szafa biuro. Dodatkowo warto zauważyć że nie da się przedmiotów obdarzyć zaufaniem i nawiązać sprzedaży.

Dlatego w mojej pracy stawiam na inne podejście do sprawy, jeszcze dokładnie mówiąc, inną komunikacje bo rozmowy z ludźmi zamiast z firmami co sugeruje autor który naczytał się podręczników z minionej epoki.

W jaki więc sposób warto nawiązywać kontakty z nowymi osobami ?

Moim zadaniem najlepiej bezpośredni.

Rozmowa Telefoniczna, z zainteresowanym rozmówcą który należy do grupy społecznej potencjalnie gotowej rozmawiać na dany temat. Jeśli rozmówca jest zainteresowany zapoznaniem się i rozwinięciem tematu to jak najbardziej trzeba się spotkać i przybliżyć możliwości twojej oferty.

Obecnie dla małej firmy stanowczo odradzam wysyłanie wszelkich masowych maili które nie zostały zamówione wcześniej przez Odbiorcę. Może się to zakończyć pozwem do sądu i koniecznością zapłacenia sporych kosztów.

Etapów może być wiele, jednak to zależy zdecydowanie od specyfiki danego biznesu.

Na pewno warto jednak ustalając jakiekolwiek warunki podpisywać dokument w którym będą warunki współpracy oraz terminy przesłania wynagrodzenia, również dodatkowe koszty jeśli umówione wynagrodzenie za odebraną pracę nie zostanie przekazane na czas.

Jeśli więc już nawiązałeś poprawną relacje to warto do kolejnych podsumowań dochodzić etapami by nie spieszyć się nazytnio. Bo umowy które nie są dogadane nie często mają szanse właściwie przebiegać.

Kluczowe pytanie w takim razie brzmi jak chronić się przed zmiennością na rynku?

To co dociera do mnie przez szum informacyjny z mediów to idea połączenia się w grupy które razem będą mogły wpływać na kierunek wydawanych przez siebie pieniędzy. Gdy tworzy się grupa, to ilość zleceń dla każdego przedsiębiorcy stanowczo wzrasta dzięki czemu grupa się wspiera.

To dobry moment by powiedzieć wprost, warto się łączyć w Kluby małego biznesu. Ciekawy pomysł jednocześnie bardzo innowacyjny dzięki czemu każdy ma dużo większe możliwości niż gdyby samodzielnie szukał zleceń na rynku.

 

 

 

Kategorie: marketing

%d bloggers like this: